CONSULTES I RESPOSTES:
En aquest apartat sinclourà una síntesi de les consultes formulades a través de la Plataforma de Contractació del Sector Públic en els 20 dies naturals a comptar de la data de publicació de les bases i les respostes a les mateixes.
No s’atendrà cap consulta tècnica fora del procediment i el termini esmentat.
SÍNTESI DE RESPOSTES A LES CONSULTES REALITZADES
(Actualitzat a 30/06/2025)
1.- Podrien facilitar un pla en *dwg de l’àmbit de l’actuació?
S’ha incorporat un pla en *dwg a la documentació de la Plataforma de Contractes de l’Administració Pública. Eixe mateix pla està disponible en esta mateixa pàgina web del concurs en la pestanya “Documentació”
2.- Hi ha algun límit d’altura?
En l’Annex III de Paràmetres Urbanístics, s’indica “La forma i ocupació superficial de l’edificació serà la que resulte del projecte guanyador, amb l’única condició de respectar l’edificabilitat i ocupació descrita a continuació…” Per tant, no hi ha límit d’altura.
3.- On pot descarregar-se la documentació completa del concurs?
En esta mateixa web en la pestanya “Convocatòria” apareixen els enllaços per a descarregar el Plec de Bases Administratives, el Plec de Prescripcions Tècniques, així com un enllaç a la Plataforma de Contractació del Sector Públic.
4.- EL Programa diu que la sala principal ha de tindre una capacitat per a 1200 persones amb un total de 2000 m2. Esta superfície inclou els muscles de l’escenari?
A criteri del redactor.
5.- Una mateixa empresa pot anar subcontractada en més d’un equip?
Una mateixa empresa pot anar subcontractada en més d’un equip.
6.-A la sala principal, quines dimensions mínimes hauria de tindre la caixa escènica?
Les dimensions de la caixa escènica s’establiran segons criteri del redactor.
7.- Quins esdeveniments ha d’acollir la sala principal?
Els esdeveniments a celebrar seran els propis d’un Palau de Congressos.
8.-Quines reculades cal respectar des de les fites de la parcel·la?
No s’establixen reculades.
9.- En relació a la subscripció d’assegurança de responsabilitat civil professional per a la indemnització per riscos professionals d’import equivalent al valor estimat del contracte s’entén que només s’exigirà a l’adjudicatari i per a la fase de concurs seria suficient amb una declaració responsable?
Conforme establix la clàusula 11 de les Bases, l’assegurança de responsabilitat civil professional per a la indemnització per riscos professionals s’exigirà només al licitador de la contractació posterior del projecte d’execució i direcció d’obres, això és, al guanyador del concurs, per a acreditar la seua solvència econòmica i financera en el procediment negociat que es tramite per a la seua adjudicació.
10.- Respecte al carrer Guadassuar el PGOU preveu la seua continuació fins al carrer José Sánchez. el projecte hauria de respondre a esta circumstància?
Efectivament el projecte ha de respondre a la seua futura continuació fins a la C/ José Sánchez Sáez.
11.- En el programa de necessitats s’establix una àrea d’exposicions / Foyer de 2000 m2, es pretén un espai unitari o per contra es podria subdividir en 2 plantes com a vestíbul d’accés a les diferents sales?
Existix llibertat en la disposició d’este espai en una planta o en diverses, l’important és que servisca com a vestíbul per a l’aforament de les sales a les quals servisca i que permeta també un ús expositiu.
12.- Es busca fomentar la relació i integració amb el palmerar i per a això es representa gràficament en el pla *nº7 una àmplia zona verda que afectaria l’accés a l’estació d’autobusos i gasolinera, entenem que hi ha llibertat per a reordenar estos dos espais. Fins i tot plantejar la reubicació de la gasolinera que clarament dificulta la relació del nou espai amb l’estació d’autobusos?
A criteri del redactor.
13.- En relació a les condicions de solvència i adscripció d’equip mínim, preguem confirmació de diversos aspectes: En fase de concurs, és suficient amb generar document de compromís d’adscripció de mitjans amb els mitjans mínims? O és suficient amb la sol·licitud de participació? No hem trobat annex per a tal fi. En relació als mitjans mínims, en l’apartat 7.2 s’arreplega sobre l’equip tècnic mínim exigible, a més de Coordinador, *DEO i *CSS: “Si és el cas, altres especialistes”. Estos altres especialistes han d’estar ja reflectits i definits en fase de concurs?
En el model de sol·licitud de participació es declara que es coneixen i accepten plenament les Bases que regixen el concurs, per la qual cosa és suficient amb la sol·licitud de participació. Conforme l’apartat 7.2 s’exigirà al guanyador del Concurs un equip tècnic mínim, que en el supòsit d’altres especialistes assenyala que s’exigirà si és el cas, quan així ho requerisquen les instal·lacions en funció de la complexitat de l’obra objecte del concurs.
14.- M’agradaria saber si la sala central de 1200 espectadors ha de tindre muscles laterals o simplement l’escenari.
L’escenari es resol a criteri del redactor.
15.- El programa de necessitats (Annex 1 del document “PLEC DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES”) enumera 6 sales: una sala principal amb capacitat per a 1200 persones, una per a 400 persones, una per a 250 persones i tres sales amb capacitat per a 150 persones cada una. El possible ús mixt de les sales (congressos i esdeveniments musicals) es requerix només per a la sala principal o també per a les sales auxiliars?
El possible ús mixt de les sales (congressos i esdeveniments musicals) en principi es referix únicament a la sala principal.
16.- Què s’entén per espectacles i esdeveniments musicals? Quin tipus d’espectacles s’esperen: concerts simfònics, concerts pop, òperes, obres de teatre?
L’ús principal de l’edifici és per a congressos, el musical i altres usos són secundaris.
17.- Què s’entén per “oficina de servici d’àpats”? És un espai tècnic per a preparar/*porcionar menjars o un menjador?
L’oficina de servici d’àpats és un espai per a preparar/proporcionar menjars.
18.- Si l’oficina de servici d’àpats és un espai per a preparar/proporcionar menjars, en quin espai se serviran estes?
Els menjars se serviran principalment en l’àrea d’exposició/foyer.
19.- L’àrea d’exposició/*foyer ha de ser un espai únic o estar dividit en diverses sales?
Existix llibertat en la disposició de l’àrea d’exposició/*foyer, l’important és que servisca com a vestíbul per al nombre de persones segons les sales i que permeta també un ús expositiu.
20.- El programa funcional no sembla incloure espais per a instal·lacions tècniques. Haurien d’afegir-se a la superfície útil?
Les superfícies per a espai d’instal·lacions tècniques seran les necessàries i hauran d’afegir-se a la superfície útil.
21.- La cafeteria estarà sempre oberta al públic o només estarà oberta durant conferències i esdeveniments?
L’horari d’obertura de la cafeteria dependrà de l’entitat que gestione l’edifici.
22.- En relació amb el punt en el qual s’indica: “S’haurà d’atendre especialment la integració amb la zona del Palmerar situada a l’Oest. Podent-se estudiar i plantejar solucions d’integració amb la parcel·la ocupada per l’Estació d’Autobusos, a fi de facilitar l’accessibilitat” i al pla 7 (connexió entorn), sorgix la necessitat de saber quina actuació es pretén sobre les parcel·les de la gasolinera i l’estació d’autobusos per a consolidar la taca verda que apareix representada gràficament en el pla.
Les propostes de connexió amb l’entorn de la parcel·la són totalment lliures, no consumixen del pressupost de l’obra i es valoren com a idees per a futures actuacions.
23.- Es requerix, per l’ús que es tinga previst per a la sala principal, una torrassa de tramoia? es preveu un ús per a muntatges teatrals, òpera o per contra el seu ús estarà més orientat a música, conferències o altres usos que no requerixen eixe espai de tramoies?
L’ús principal de l’edifici és per a congressos, el musical i altres usos són secundaris. L’altura de la caixa escènica s’establix a criteri del redactor
24.- En el programa de necessitats, per a les sales s’indica tant el nombre de butaques com la superfície; quina de les dos és obligatòria, les butaques, la superfície o les dos? Per exemple: és possible proposar una sala de 1.200 butaques amb una superfície inferior a 2.000 metres quadrats?
La proposta ha d’aconseguir el nombre de butaques que establix el programa, les superfícies són aconsellables
25.- Després de revisar el plec de prescripcions tècniques ens ha sorgit un dubte. En l’Annex I i III es parla del nombre màxim de plantes d’aparcament baix rasant (3) però, és eixe el número màxim total o en especificar-se per a l’ús d’aparcament, es podria afegir alguna més? Transcric paràgraf: – Condicions de l’edificació -
“Garatge aparcaments: Es podran construir fins a 3 plantes sota rasant. En aquelles plantes situades per davall del primer soterrani es permet exclusivament l’ús per a aparcament”.
El nombre màxim de plantes sota rasant és 3. En segon i tercer soterrani no s’admet un altre ús diferent d’aparcament
26.- En quin moment del procés ha de definir-se el responsable d’execució d’obra i el de Seguretat i salut?
En el moment de formalitzar el contracte de les següents fases (redacció de projecte, direcció d’obra…)
27.- És possible saber quines sales han de tindre obligatòriament la cabina de control audiovisual?
A criteri del redactor
28.- Quin és exactament la funció dels despatxos organització?
És una àrea d’oficina destinat a l’organització dels congressos
29.- És possible preveure altres nivells subterranis, a més dels tres per a l’aparcament, o tres és el límit màxim?
Màxim 3 plantes sota rasant
30.- En relació amb la solvència tècnica necessària l’equip mínim necessari. L’equip mínim està compost per un arquitecte habilitat (redacció de projecte *PB i PE i DO) i per un arquitecte tècnic per a la Coordinació de Seguretat i Salut. Estos seran els perfils que s’encarreguen directament de l’execució dels treballs, els que firmaran els projectes: El representant legal de l’empresa licitadora guanyadora haurà de contractar l’equip tècnic (enginyers, urbanistes, paisatgistes…) que considere necessari per a execució dels treballs i que hauran d’estar relacionats i identificats en la corresponent declaració responsable. La pregunta és: si este equip tècnic col·laborador, no firmant, només pot col·laborar amb un equip licitador o si per contra, pot formar part de la relació d’equip a contractar en cas de resultar guanyador de diversos equips licitadors?
Els tècnics col·laboradors poden presentar-se amb diversos licitadors